توصیه های بعد از انجام آر اف پوست
نوشته شده توسط : کنکور نویس

آر اف پوست نوعی دستگاه تقویت‌کننده پوست است که با فرآیند‌های مخصوصی باعث تولید سلول‌های کلاژن ساز و جوانساز پوست می‌شود. این دستگاه موجب برطرف کردن ایرادات پوستی شده و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست فرآیند بازسازی و جایگزینی سلول‌های جدید را در لایه‌های سطحی و میانی پوست انجام می‌دهد. این روش مدرن ایمن است و بدون جراحی نتیجه دلخواه را به شما خواهد داد. اگر کلی بخواهیم به سؤال آر اف پوست چیست پاسخ دهیم باید گفت نوعی تکنولوژی جوانسازی پوست که باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها، از بین بردن منافذ پوستی، شفافیت پوست و لیفت پوست صورت شده و جای لک و جای اسکار را نیز از بین می‌برد. در ادامه مزایای آر اف پوست و هزینه آر اف صورت را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

دستگاه آر اف چگونه کار میکند؟

در دهه اخیر استفاده از دستگاه آر اف به منظور جوانسازی پوست صورت، طرفدار بسیاری پیدا کرده است. ابتدا دستگاه‌های آر اف تنها محدود به مدل‌های تک قطبی و دو قطبی بودند اما اکنون با پیشرفت علم و فناوری در این زمینه دستگاه‌های آر اف بسیاری چون سوزنی، پالسی، فرکشنال، تک فاز و… ساخته شده‌اند. با وجود اینکه هرکدام از این دستگاه‌ها کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند اما کار با همه آن‌ها به یک شکل است.

با توجه به محتوای منتشر شده در ncbi: استفاده از این دستگاه‌ها بر مبنای انرژی الکترومغناطیس به همراه گرما و حرارت است. این گرما روی لایه درم پوست تمرکز می‌کند و با ساخت بافت فیبری موجب ساخت کلاژن و ترمیم پوست صورت خواهد شد. با افزایش میزان کلاژن پوست صورت چین و چروک، شل شدگی پوست، ضایعات پوستی و… درمان می‌شوند.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

کاربردهای دستگاه آر اف چیست؟

این دستگاه کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

کلاژن سازی
امواج دستگاه آر اف دارای انرژی‌ هستند و می‌توانند در لایه درم پوست صورت موجب تولید کلاژن شوند. کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های مورد نیاز پوست است که موجب ترمیم و شادابی پوست خواهد شد. در واقع این انرژی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و همین گرما موجب ساخته شدن کلاژن خواهد شد.

همچنین گرما واردشده بر پوست با روش RF به تحریک تولید کلاژن و بهبود پوست نیز کمک می‌کند. کلاژن درواقع:

  • رایج‌ترین پروتئین در بدن شماست.
  • چارچوب و ساختار پوست شما را ایجاد کرده و بازسازی می‌کند.
  • به پوست شما استحکام می بخشد.

این درحالی است که با افزایش سن، سلول‌ها، کلاژن کمتری تولید کرده که نتیجه این روال، افتادگی پوست و ایجاد چین‌وچروک است. به‌طور طبیعی شلی پوست در حدود 35 تا 40 سالگی رخ می‌دهد که کمیت و کیفیت کلاژن تولیدشده توسط پوست نیز در این روند بسیار تاثیرگذار است. آر اف درمانی است که از سال 2001 برای مبارزه با افتادگی و کاهش علائم پیری پوست کاربرد دارد.

مزایای روش درمانی RF

 مزایای اولیه RF تراپی، سفت‌کردن پوست و خلاص‌شدن از شر چین‌وچروک است. با این حال، این روش درمانی به دلیل توانایی زیاد آن در تحریک تولید کلاژن، ممکن است به مبارزه با آسیب نور خورشید نیز کمک کند. برخی از مهم‌ترین مزایای آر اف شامل موارد زیر است:

 مبارزه با آسیب نور خورشید

 قرارگرفتن درمعرض اشعه ماوراء بنفش (UV) می‌تواند رشته‌های کلاژن در پوست شما را بشکند یا ساختار آن را به هم بریزد. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که 3 ماه درمان با RF منجربه بهبودهای قابل توجهی در گروه کوچکی از افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​آسیب ناشی‌از نورخورشید شده است.

 کانتورینگ بدن

 درمان RF می‌تواند با تحریک تولید کلاژن به سفت‌کردن نواحی افتاده و شل پوست بدن شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد 24 نفر از 25 نفری که تحت 5 تا 8 جلسه درمانی RF قرار گرفتند، در ظاهر و کیفیت پوست بدن خود بهبود زیادی را مشاهده کرده‌اند. جالب است بدانید در بین این افراد، بیست و سه نفر از نتایج درمان خود راضی بودند.

کانتورینگ صورت

در یک مطالعه کوچک روی تعدادی از افراد به مدت ۸ هفته، به بررسی تأثیر RF همراه با درمان الکترومغناطیسی پالسی پرداخته شد. محققین از نتایج این بررسی دریافتند بهبود قابل توجهی در شلی پوست صورت تمام شرکت‌کننده‌ها ایجاد شده و همچنین 73 درصد آنها، بهبودهایی را در کانتور صورت تجربه کرده‌اند.

کاهش چین و چروک و خطوط ظریف

مطالعه‌ای در سال 2018 به بررسی تأثیر آر اف بر چین‌وچروک دور چشم 70 زن میانسال پرداخت. محققان دریافتند سه درمان در طول 6 هفته به‌طور قابل توجهی چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

توصیه های قبل از انجام آر اف پوست

  • قبل از درمان توسط آر اف نیاز به اقدامات خاصی نیست فقط توجه داشته باشید تا 2 هفته قبل در معرض تابش مستقیم خوشید و تابش اشعه سولاریوم قرار نگیرید.
  • اگر اقدامات جوانسازی با لیزر انجام داده اید باید حداقل 3 ماه از زمان لیزر یا ار اف قبلی گذشته باشد.
  • در صورت اقدامات لایه برداری پوست باید چند هفته صبر کرده و بعد از ان اقدامات دیگری را انجام دهید.
  • قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • اگر بوتاکس یا جراحی بلفاروپلاستی انجام داده اید با پزشک در میان بگذارید.
  • قبل از انجام ار اف، پوست باید تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد.

توصیه های بعد از انجام آر اف پوست

  • بعد از درمان با آر اف، پوست ملتهب می‌شود، این فرآیند طبیعی است.
  • بعد از انجام آر اف فرنکشنال پوست، از شستن صورت تا 3 روز با آب داغ و شوینده های قوی خودداری کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده
  • عدم استفاده از مواد آرایشی در همان روز
  • به استخر و سونا نروید و از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • اگر بعد از انجام آر اف لخته یا جوش مشاهده کردید از دستکاری آن ها بپرهیزید.




:: برچسب‌ها: آر اف ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: